Thursday, December 2, 2010

Mencari Wajah Tuhan


Mencari wajah Tuhan,

Menemukan aku dengan wajah jelek diriku sendiri,

Tiada yang indah pada wajah ini,

Cuma secebis nilai hamba,

Yang masih tersisa.

Mencari wajah Tuhan,

Menemukan aku dengan anjing-anjing dunia,

Mengenalkan aku dengan samseng-samseng kehidupan,

Mereka-mereka yang tak pernah berputus asa,

Menyeru namaku untuk menyertai saf mereka,

Memperjuangkan syurga sengsara.

Mencari wajah Tuhan,

Membuka sejuta kerosakan,

Membongkar semua rongga kesulitan,

Membunuh segala keluh kesah,

Membersihkan segala karat dan kekotoran,

Lalu takbir dilaung penuh merdeka,

Bebas tanpa duka lagi.

Mencari wajah Tuhan,

Menemukan aku erti hidup,

Yang selama ini ialah rahsia,

Kisah cinta sejati,hamba kepada tuannya.

Wahai Allah yang Maha Pengasih,

Aku telah jatuh cinta kepada-Mu

Hidupkanlah aku dalam cinta-Mu,

Dan matikanlah aku dalam kasih-Mu,

Izinkan aku menjadi salah seorang hamba-Mu,

Yang akan menatap wajah-Mu di dalam syurga,

Tiada duka, tiada sengsara, cuma kebahagian yg hakiki,

Balasan atas kekerdilan diri,

Mencari wajah Tuhan...

- Artikel iluvislam.com

1 comment:

naga-mark said...

infonya sangat menarik..
mantap..
salam sukses..